كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

مينيمال (Minimal) در لغت به معناي حداقل و كمترين است. با توجه به معناي لغوي آن در طراحي دكوراسيون داخلي هم از همين معني استفاده مي شود. در سبك مينيمال با استفاده حداقلي از وسايل، تمركز بيشتر روي ساده بودن است در واقع مينيماليسم همان ساده گرايي است. سبك مينيمال در طراحي دكوراسيون داخلي يكي از معروفترين سبك ها است و به خصوص امروزه بسيار از سبك مينيماليسم استفاده مي شود.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد. 

منبع: سبك مينيمال چيست؟ | سبك مينيماليست در طراحي دكوراسيون داخلي

 

سبك مينيمال در فضاهاي مختلف

اتاق نشيمن سبك مينيماليسم

در سبك مينمال بيشتر از رنگ هاي روشن و خنثي استفاده مي كنيم. بنابراين ممكن است خانه سرد و بي روح به نظر برسد. به همين منظور بايد كنتراست محيط را بالا ببريم. با اضافه كردن رنگ هاي بژ، سياه و گلبهي مي‌توانيد اين كنتراست را ايجاد كنيد. داشتن يك شومينه با آتش الكتريك هم گرما را به خانه تان مي بخشد و هم كنتراست فضا را بالا مي برد.

در سبك مينيماليسم از ميزهاي پذيرايي و ميز مبل ناهماهنگ استفاده نكنيد بلكه يك ست كامل مبل و ميز خريداري كنيد. به طور كلي يكدست بودن در سبك مينيمال بسيار مهم و كليدي است. پيشنهاد مي كنيم مبلمان از مدل هاي بزرگ و نيمكت هاي ال (L) شكل براي اتاق نشيمن استفاده كنيد كه يك انتخاب عالي خواهد بود.

فضا را ساده نگه داريد و از اضافه كردن اكسسوري و لوازم تزييني بيش از حد خودداري كنيد. فقط اكسسوري مورد نياز و ضروري را در اتاق نشيمن نگه داريد. براي زيبا سازي فضا استفاده از گل و گلدان را هرگز فراموش نكنيد.

در مورد ديوار ها مي توانيد قفسه هايي را روي ديوار نصب كنيد اما نه قفسه هاي معمول و دسته بندي شده بلكه منظور قفسه هاي شناور است. قفسه هاي شناور به اين صورت است كه جندين قفسه كوچك را در قسمت هاي مختلف ديوار با هارموني زيبا و مناسب نسبت به هم نصب كنيد

 

طراحي آشپزخانه به سبك مينيمال

در طراحي فضاهاي داخلي مختلف به خصوص آشپزخانه بايد به تمامي وسايل مورد نياز وجود داشته باشد. اما اين چطور ممكن است؟ اين كاري است كه طراحان كاشانه مدرن به خوبي از پس آن برآمده اند و به گونه اي لوازم آشپزخانه را دكور و طراحي مي كنند كه اين لوازم در بطن آشپزخانه پنهان باشد. تا ظاهر آشپزخانه ساده و بدون بي نظمي و شلوغي باشد و علاوه بر اين لوازم در داخل كمد ها و كابينت ها جاساز شوند و استفاده از آن ها راحت تر شود. با اين طراحي ديگر پستي و بلندي و به هم ريختگي و شلوغي در فضا وجود ندارد و همه چيز يكپارچه و منظم است. بهترين مدل از مدل هاي دكوراسيون مينيمال در آشپزخانه، سبك هاي آمريكايي و ايتاليايي است. با استفاده از سبك جزيره و گاز و فر توكار جلوه اي دو چندان به آشپزخانه خود بدهيد.

 

 

اتاق خواب سبك مينيمال

استفاده از رنگ هاي روشن به خصوص سفيد، ديوارهاي ساده و بدون الگو، قاب عكس، نقاشي هاي ساده به سبك مينيماليست، پرده هاي ساده به طوري در صبح، اتاق از نور طبيعي بهره مند شوند و در ظهر و ساعات بعدي روز پوشيده شود. استفاده از لامپ هاي با نور ملايم و لوستر مينيمال، استفاده نكردن از نورهاي نقطه اي هالوژن، پنجره هاي بزرگ و عريض، استفاده از خطوط منظم و شكسته در طراحي ديوارها، كمترين استفاده از وسايل و غيره مي باشد. براي اتاق خواب هايي كه به سبك مينيمال دكور مي شوند، استفاده از لوستر مناسب نيست.

بنابراين از چراغ هاي حبابي شكل و ساده با رنگ هاي خنثي استفاده مي كنيم. پرده نيز بايد تا حد امكان ساده باشد. شايد با خودتان خود فكر كنيد كه اين كار سخت است، از طريق برقراري تماس با كاشانه مدرن مي توانيد از طراحان و صاحبين سبك مشاوره دريافت كنيد تا به يك طراحي زيبا و مورد پسند برسيد.

 

 

كف در طراحي مينيمال

اگر كف داراي پاركت يا كف پوش زيبا باشد ديگر نيازي به استفاده از فرش نيست. اگر از آن دسته افراد عاشق فرش هستيد، به خصوص ايراني ها كه بسيار به فرش خصوصا فرش دستباف علاقه مندند و علاوه بر آن مي خواهيد از دكور مينيمال استفاده كنيد، مي توانيد از فرش هاي كوچك و با رنگ هاي خنثي استفاده كنيد. لازم نيست كه كف خانه را با فرش پر كنيد اين كار در سبك مينيماليست كاربرد زيادي ندارد. فقط يك تخته فرش كوچك كافي است.

 

مبلمان در سبك مينيمال

از پر كردن فضا با مبلمان و صندلي هاي زياد و حجيم خودداري كنيد. در طراحي دكوراسيون مينيمال ترجيحا بايد از مبل هاي پارچه اي و راحتي كمك گرفت. از رو تختي، رو بالشي و رومبلي هاي بسيار ساده ترجيحا بدون طرح و با رنگ هاي خنثي استفاده كنيد زيرا طرح هاي شلوغ و رنگ هاي جيغ توي ذوق ميزنند و مناسب سبك مينيماليست نيست.

 

 

اتاق كودك سبك مينيمال

عروسك ها و اسباب بازي اتاق كودك بايد به گونه اي كاملا منظم در داخل قفسه ها يا روي ديوار قرار گيرد و به گونه اي دكور شود كه به هم ريخته و نامنظم نباشد. كمد لباس و وسايل كودك بايد در كنج قرار گيرد و كف اتاق نيز بايد سراسر با موكت رگ خنثي پوشيده شود. پيشنهاد ديگر اين است كه مي توان از رنگ هاي آبي و صورتي ملايم به جاي رنگ هاي خنثي استفاده كرد.

 

 

سرويس بهداشتي مينيمال

با كار گذاشتن آينه هاي بزرگ و عريض حتي در سرويس هاي كوچك فضاي بزرگتر از حد معمول بدست مي آيد. از كمد ها و كشو هاي زيبا و كاربردي كه ظاهر بسيار شيك و ساده دارند استفاده مي كنيم كه در عين زيبايي و شيك بودن بسيار كاربردي هستند و فضاي زيادي در داخل خود دارند و مي توان تمام لوازم را درون آن ها جا داد كه هم دسترسي به آن راحت تر شود و ظاهر سرويس ما زيبا و ساده باشد.

به طور مثال مي توان فضاي ظاهري را با گلدان هاي كوچك كاكتوس ديزاين كنيد. در طراحي مينيمال از كاشي و سراميك با رنگ روشن اغلب رنگ سفيد استفاده مي شود.

 

 

حمام مينيمال

حمام ها دو مدل هستند، حمام داراي وان و بدون وان. اگر حمام وان داشته باشد به جاي چيدن همه لوازم دور وان از يك چهارپايه چوبي سفيد ضد آب كه درب داشه باشد و مانند يك كمد كوچك متحرك باشد استفاده مي كنيم. لوازم اضافي را در داخل آن ميگذاريم و لوازم جلوي دست را روي آن قرار مي دهيم و آن را كنار وان مي گذاريم. در صورتي حمام وان ندارد از كمد هاي درب دار براي نگهداري لوازم استفاده كنيم.

رنگ كاشي ها شير آلات و كمدها و نور محيط را متناسب با دكوراسيون مينيمال و اصول زيبايي شناسي و روانشناختي انتخاب مي كنيم كه با تماس با كارشناسان كاشانه مدرن مي توانند شما را ياري كنند تا به دكوراسون داخلي مورد دلخواه خود برسد.

 

 

طراحي مينيمال فضاي غير مسكوني

طراحي مينيمال را مي شود براي فضاهاي غير مسكوني مانند دفاتر اداري، آموزشي و ... نيز استفاده كرد. استفاده از سبك مينيمالست حتي در فروشگاه ها و دفتر هاي كار نيز مي تواند عالي باشد، زيرا باعث آرامش خاطر و تاثير در روحيه مشتري مي شود و اين امر مستقيما روي فروش و درآمد شما تاثير بسزايي دارد.

 

اكسسوري و لوازم سبك مينيمال

به طور كل در طراحي به سبك مينيماليست مي توان از گلدان هاي بزرگ و كوچك استفاده كرد البته گلدان ها بايد رنگ هاي خنثي داشته و سراميكي باشند. مي توانيد از تركيب رنگ هاي سفيد_خاكستري، سياه_زرد استفاده كنيد. در مورد گلدان هم مي توانيد از گلدان هاي شيشه اي استفاده كنيد چون اين گلدان هاي شيشه اي شفاف هستند و آب دورن خود زيبايي گل و گياه را چند برابر مي كند و جلوه خاصي به فضا خواهند داد.

همه اين موارد و توضيحات گوشه كوچكي از نكات اصولي هستند كه در طراحي مينيمال كاربرد دارند و اگر مايليد سبك مينيمال را براي دكور فضاي مورد نظر خود انتخاب كنيد طراحان كاشانه مدرن با به كار گيري تخصصي و اطلاعات و خود در اين زمينه مطابق سليقه كاربري شما بهترين فضا رابرايتان به ارمغان بياورند. براي مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: سبك مينيمال چيست؟ | سبك مينيماليست در طراحي دكوراسيون داخلي

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۵:۱۱ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی