كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

در مقاله راهنماي خريد شومينه به بررسي انواع شومينه پرداخته ايم تا شما عزيزان در هنگام خريد يك شومينه دچار سردرگمي نشويد. شومينه ها از جمله لوازم لوكس دكوراسيون به حساب مي آيد. هيمه سوز كه در اصطلاح به آن شومينه مي‌گويند يك ساختار معماري درون ديوار است كه وظيفه گرما دهي و جنبه تزييني دارد. البته علاوه بر گرما دهي و زيبايي براي پخت و پز نيز استفاده مي شود. ممكن است هنگام خريد شومينه با اين سوال مواجه شويد كه آيا شومينه آن گرماي مورد نياز ما را تأمين مي‌كند؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم بله تامين مي‌كند و گرمايي مشابه بخاري و پكيج دارد.

در گذشته شومينه ها در داخل ديوار جا داده مي شدند كه از جنس سنگ و سيمان بودند. امروزه انواع شومينه ها در مدل و طرح هاي زيادي موجود مي باشد و ديگر لازم نيست حتما در يك گوشه داخل ديوار گذاشته شود. با مجله تخصصي كاشانه مدرن همراه باشيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: انواع شومينه | راهنماي خريد شومينه

 

اجزاي مختلف شومينه

شومينه: قسمت هاي جلويي و قابل اشتعال شومينه مي گويند سطح شومينه مطابق با سبك دكوراسيون و اندازه منزل مي توانند در طرح ها و اندازه هاي مختلفي ساخته شود

آتشبان: قسمتي كه آتش در آن روشن مي شود مي گويند

 دودكش: اگر شومينه از نوع دودكش دار باشد با توجه به نوع دودكش و ابعاد آن اتاقكي تعبيه مي‌ شود كه دود و خاكستر از آن خارج شود.



شومينه بهتر است يا بخاري

شومينه هاي هيزمي ۱۵ درصد از انرژي چوب را به گرما تبديل مي كند

شومينه گازي بهره‌وري ۷۵ درصد از سوخت دست يافته

شومينه هاي برقي و الكلي نيز 30 درصد گرما دارد

بخاري هاي برقي دست كمي از شومينه ندارد اما بخاري‌هاي گازي بهره وري بالايي دارند بنابر اين گفته ها نتيجه مي گيريم بايد براي گرما بخشي زياد از بخاري گازي و پكيج استفاده كنيم و براي جنبه تزييني از شومينه بهره ببريم.

انواع طرح ها و مدل هاي مختلف شومينه وارد بازار شده كه علاوه بر گرما بخشيدن به محيط در زيباسازي فضا نيز نقش موثري دارد.  شومينه ها انواع مدل و خانگي دارند كه از نظر سوختي كه استفاده مي‌كنند و كارايي آن ها انواع مختلفي دارند مانند انواع شومينه هيزمي و گازي و علاوه بر اين ها شومينه هاي مدرن نيز انواع مختلفي دارند كه ايمني بالاتري را نيز دارا هستند. ر اين مقاله ما انواع شومينه و فوايد و معايب آنها را توضيح مي دهيم تا براي خريد شومينه كه اين روز ها براي هر سبكي كاربردي است اطلاعات لازم و كافي را داشته باشيد

 

 انواع شومينه

شومينه هيزمي: شومينه هاي هيزمي در ويلاها و در سبك هايي مانند سبك رستيك استفاده مي شود و از چوب براي توليد حرارت استفاده مي كنند.  چوب از جمله متريال هايي است كه حس طبيعت و طبيعي بودن را به فضا مي دهد و فضا را دلپذير مي كند. اما شومينه هاي هيزمي هزينه تعمير و نگهداري بالايي دارند همچنين چوب زيادي بايد براي استفاده از آنها مصرف شود استفاده بالاي چوبي آسيب به درختان و طبيعت و همچنين به دليل طبيعي بودن حرارت آن قابل كنترل و كم و زياد كردن نيستند.  به همين دليل ميزان زيادي انرژي هدر مي رود و دود توليد مي كند و بايد دائم شومينه اطراف آن تميز شود همچنين دائماً به صورت دستي ميزان در آن قرار دهيم

 

شومينه گازي

شومينه گازي ظاهراً خيلي شبيه هيزمي است و از نظر ظاهري تفاوتي با شومينه هيزمي ندارد اما به جاي سوزاندن چوب با گاز كار مي كند بنابراين نيازي هيزم در آ« بگذاريم و دوده اي توليد نمي شود كه نيازي به نظافت باشد.  شومينه گازي از هيزمي بيشتر است. شعله آن قابل تنظيم است بنابراين از نظر اقتصادي به صرفه تر و آسيبي به محيط زيست وارد نمي شود.  شومينه هاي گازي متنوع ترند انواع LCD و دودكش دار دارند.  اما مصرف گاز بالاتر مي رود و به شعله آن گاز منو اكسيد كربن توليد مي كند.

 

شومينه برقي

شومينه هاي برقي مقرون به صرفه ترين شومينه ها هستند و با انرژي برق كار مي كند نصب و راه اندازي آن ها آسان تر است. مقدار گرمايي كه توليد مي كند قابل تنظيم است بنابراين دماي محيط را مي توانيم كنترل كنيم.  همانند شومينه هاي گازي و هيزمي نياز به تعمير و نگهداري ندارند البته بود دودي توليد نمي شود.  اتلاف انرژي در شومينه هاي برقي پايين تر از شومينه هاي گازي است.  علاوه بر اين موارد شومينه هاي برقي بسيار متنوع اند و در طرح هاي مختلف ديواري، ستوني يا زميني مطابق با دكوراسيون منزل خود خريداري كنيد.

 

شومينه الكلي

مدرن ترين و جديدترين نوع شومينه ها شومينه هاي الكلي هستند.  شومينه الكلي دود و گازهاي سمي دي اكسيد كربن توليد نمي‌كند پس نيازي به دودكش ندارد. اين شومينه را مي‌توان در همه سبك ها استفاده كرد.  سوخت آنها الكل يا اتانول است. گرماي آنها زياد و در حد شومينه هاي هيزمي نيست اما با محيط زيست سازگارند آسيب كمتري به محيط زيست وارد مي كند.  شومينه هاي سوخت پاك معروفند.

 

 شومينه ژل سوز

نصب اين شومينه ها بسيار ساده است و نيازي به دودكش و لوله و سي نداريم.  سوخت اين شومينه ها كه كمتر رايج اند  نوعي ژل است كه هزينه بالايي دارد.

 

سخن آخر راهنماي خريد شومينه

در آخر بايد بگويم كه اگر چه شومينه هاي هيزمي هنوز هم كه هنوز است با گذشت سال ها، در بين مردم جايگاه و محبوبيت خودشان را حفظ كردند.اما امروزه هرروز كه ميگذرد به محبوبيت ساير شومينه هاي تازه وارد برقي و گازي، مخصوصا انواع گازي به خاطر كارايي هايي كه دارند و اينكه نقطه ضعف هاي شومينه هاي هيزمي را ندارند، اضافه مي شود. اميد است مقاله راهنماي خريد شومينه براي شما مفيد واقع شود. نظرات و تجربيات خود را با ما در ميان بگزاريد. براي اطلاع از آخرين و پايين ترين تجهيزات ارتباطي و امنيتي به فروشگاه اينترنتي كاشانه مدرن (كليك كنيد) سر بزنيد

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: انواع شومينه | راهنماي خريد شومينه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۸:۵۷ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی