كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

در مقاله سانترال چيست به بررسي انواع سانترال مي پردازيم. سانترال در واقع شبكه مخابراتي هوشمند است كه با پشتيباني از خطوط شهري استفاده از خطوط تلفن را براي كاربران راحت مي كند و حتي ويژگي هاي ديگري نيز براي كاربران دارد.

شركت هاي مختلفي در زمينه سانترال فعاليت مي‌كند و هر شركتي مدل هاي مختلفي را در اين زمينه طراحي مي‌كنند.

براي مثال شركت پاناسونيك سري دستگاه را روانه بازار كرده است: 1- سري كم ظرفيت ۲- پر ظرفيت ديجيتال 3- پر ظرفيت تحت شبكه.

شايد شما هم بارها از اين سيستم استفاده كرده باشيد براي مثال وقتي با قسمت هاي خاصي از دانشگاه، يك شركت بيمارستان و ... تماس ميگيريد. بعد از شماره گيري شماره اصلي آن شركت يا سازمان يك صداي ضبط شده شما را راهنمايي مي كند با شماره گيري اعداد به بخش مورد نظر خود وصل شويد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد. 

منبع: سانترال چيست ؟ | انواع دستگاه سانترال

 

راهنماي صوتي سانترال چيست

يكي از مهمترين ويژگي هاي دستگاه سانترال راهنماي صوتي سه مرحله اي يا تلفن گويا سرويس دينا (به ازاي هر كارت ديزا يا كارت تلفن گويا بر روي سانترال به كساني كه از بيرون از شبكه تماس مي‌گيرند اما اين كار را مي‌دهد بدون استفاده از اپراتور، به داخلي سانترال موردنظرشان وصل شوند. در واقع فرد تماس گيرنده به يك پيغام صوتي گوش مي دهد كه با راهنمايي آن مقام سعودي به واحدي و شخص مورد نظرشان متصل مي شود) است. با اين امكانات كاربران در كمترين زمان به راحت ترين و سريع ترين شكل ممكن به واحد موردنظرشان وصل مي شوند.

 

برنامه ريزي دستگاه سانترال

برنامه‌ريزي‌هاي دستگاه سانترال از طريق تلفن و نرم‌افزار انجام مي‌شود. در سري هاي كم ظرفيت از طريق هم تلفن و هم نرم افزار مي توان برنامه ريزي را انجام داد اما در سريال پرظرفيت چون خطوط شهري و داخلي حجم زيادي دارد از طريق تلفن نمي‌توان برنامه‌ريزي را انجام داد و فقط از نرم افزار استفاده مي شود و با اتصال مركز تماس به كامپيوتر امكان پذير مي‌شود.

 

 

انواع دستگاه سانترال

دستگاه سانترال بر دو اساس تقسيم‌بندي مي‌شود 1- بر اساس ظرفيت 2- بر اساس نوع كاركرد

 

1. سري هاي كم ظرفيت

سري هاي كم ظرفيت سانترال كم ظرفيت هستند و حداكثر ۸ خط شهري و پشتيباني مي‌كند و اين خطوط براي ۲۴ داخلي كه مي تواند با استفاده از تلفن يا دستگاه فكس باشد را فراهم مي كند.
يك نظر كاملا دستگاه TES 824 و TEM 824 در حالت پيش فرض خط شهري و ۸ خط داخلي را پشتيباني مي كند. دستگاه TES 824 كه با افزودن يك كارت ارتقاء ۸ خط شهري و ۱۶ داخلي و با افزودن دو كارت ارتقا به ۸ خط شهري و ۲۴ داخلي افزايش مي‌يابد.

دستگاه TEM 824 نيز در حالت حداكثر با افزودن كارت ارتقا از خط از ۸ خط شهري و ۲۴ داخلي پشتيباني مي كند كه اين حالت پيش فرض دستگاه 6 خط شهري و 16 خط داخلي است.

 

2.پر ظرفيت

سه سري TDE، NS، TDA را شامل مي شود. اين سيستم به صورت چند كاره است. انعطاف بالايي براي بيشتر كردن خطوط شهري و داخلي دارد و بهترين گزينه براي مراكز بزرگ و متوسط است و دستگاه هاي سانترال پاناسونيك در اين زمينه بهترند زيرا از سري TDEو NS آن ها سازگاري كاملي با محيط IP دارند.

سري هاي پرطرفدار ديجيتال و تحت شبكه سري ديگري هستند كه با استفاده از كارت هاي افزايشي امكان استفاده از خطوط شهري و خطوط داخلي مختلف و همچنين استفاده از موبايل به عنوان داخلي وجود دارد و حتي مي توان خط ويپ (تكنولوژي انتقال صدا بر روي بستر شبكه كه امكان برقراري تماس‌هاي تلفني را روي شبكه آي پي فراهم مي‌كند) با استفاده از پروتكل سيپ (يك پروتكل سيگنالي كه ارتباطي كه به صورت گسترده براي كنترل جلسه هاي ارتباطي مولتي مديا استفاده مي شود) فراهم مي كند.

 

ويژگي هاي سانترال پر ظرفيت

1. شبكه سازي چند مكان براي ارتباط راحت

2. سادگي در نصب و كم شدن هزينه هاي مكالمه از طريق ويژگي پروتكل اينترنتي VOIP

3. قابليت سازگاري با خطوط ISDN BRI/PRI

4. سازگاري كامل با آي پي (IP) و شبكه سازي SIP در سري TDE و NS

5. راحتي در برقراري ارتباط و برنامه ريز آماده

 

انواع دستگاه سانترال بر اساس نوع عملكرد

عملكرد دستگاه هاي سانترال بر اساس تحت شبكه و غير شبكه است.

1. تحت شبكه

ارتباط تلفن هايي كه به اين دستگاه متصل مي شوند از طريق شبكه IP است. مانند سري NS و TDE

2. غير شبكه

دستگاه هايي هستند كه تحت شبكه كار نمي كنند مثل مدل هاي TES، TEM و سري TDA

TDA ها از خطوط ديجيتال، هايبريد و آنالوگ پشتيباني مي كند.

TES و TEM فقط خطوط داخلي هايبريد و آنالوگ را ساپورت مي كنند.

 

انواع تلفن سانترال

تلفن هايي كه براي شبكه سانترال استفاده مي شوند به جز براي خطوط آنالوگ، با تلفن هاي خانگي فرق دارند و تلفن هايي متفاوت با خانگي هستند.

 

بهترين برند دستگاه سانترال چيست

بهترين برند دستگاه سانترال پاناسونيك است كه هم از نظر قيمت مقرون به صرفه است و هم كارايي و كيفيت بالايي دارد.

 

امكانات سانترال چيست

اگر از سيستم سانترال استفاده نكنيم يا بايد به هر يك از پرسنل يك خط مستقل بدهيم و مشكل اين است كه اگر كسي با يكي از پرسنل تماس بگيرد و با فرد ديگري كار داشته باشد بايد آن فرد را يا فرياد دهيم يا بزنيم تا بيايد و يا شماره آن فرد را به او بدهيم يا اينكه براي هر فرد چندين خط تلفن را وصل كنيم كه مجبور مي شود چندين دستگاه و خط تلفن را روي ميزش قرار دهد.

همچنين امكان مطلع كردن فرد ديگر از يك تماس در همان لحظه امكان دارد اما با استفاده از سانترال با استفاده از يك گوشي شما مي توانيد همه خطوط را داشته باشيد و با ساير پرسنل در يك بستر ارتباطي به نام خط داخلي در ارتباط باشيد. بدون نياز به استفاده از خط شهري و اين امر بحث از بي ‌نظمي ‌هاي شركت‌ها، رفت و آمد هاي پرسنل را كم مي‌كند. از ديگر امكانات اين سيستم عدم محدوديت تماس، بستن صفر و شماره شهرستان، تاثير گذاشتن و عدم نياز دسترسي به خط شهري در برقراري تماس، تفكيك و توزيع خطوط، تشكيل صف و پاسخگويي به تماس هاي مشتريان اشاره كرد.

براي اطلاع از آخرين قيمت دستگاه سانترال به فروشگاه اينترنتي كاشانه مدرن سر بزنيد

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد. 

منبع: سانترال چيست ؟ | انواع دستگاه سانترال

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۴۰:۳۲ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی