كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

دكوراسيون داخلي چيست؟ هماهنگ كردن و طراحي فضا براي زيبا سازي، جلوه گر شدن رنگ ها، لوازم و هر فضايي اعم از منازل، فضاهاي اداري، آموزشي بر اساس آموزه هاي هندسي، هنري و غيره. در اين مقاله به تعريف دكوراسيون داخلي نكات مهم آن پرداخته ايم پس با مجله تخصصي كاشانه مدرن همراه باشيد.

در واقع دكوراسيون داخلي يا همان معماري داخلي بر اساس معاني درج شده در لغت نامه آكسفورد عبارتست از (هماهنگ سازي طراحي شده براي جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثيه و ساير لوازمي كه در اتاق يا ساختمان به صورت هنرمندانه).

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع:  دكوراسيون داخلي چيست؟ | تعريف دكوراسيون داخلي

 

رشته طراحي دكوراسيون داخلي در قرن 18 و 19 بوجود آمد. قبل از آن مردم با سليقه خود فضاها را ديزاين مي كردند و از اصول خاصي تبعيت نمي كردند به همين دليل نمي توانستند آن طور كه بايد بهترين استفاده را از فضا ببرند در حالي كه اصول زيبايي شناسي و روانشناختي را نيز رعايت كرده باشند اما امروزه معماري داخلي و طراح داخلي با تكيه بر تخصص خود بهترين و زيباترين و كاربردي ترين فضا را مي آفرينند. هر فرد زماني كه مي خواهد لوازم منزل، محل كار و هر جايي كه در آن به زندگي مي كند را ديزاين كند، در واقع مانند يك دكوراتور عمل ميكند. البته علم معماري داخلي علمي تخصصي است كه حتي در دانشگاه رشته اي را براي علم طراحي دكوراسيون داخلي اختصاص داده اند.

 

طراحي دكوراسون داخلي

طراحي دكوراسون داخلي چيزي فراتر از سليقه براي چيدمان يك فضا است. در واقع طراحي بايد به تحليل و بررسي فضا، رنگها، نورپردازي لوازم در دسترس، هارموني، سليقه شخصي و علمي كه فرد طراح به طراحي و چيدمان يك فضا مي پردازد به صورتي كه هم زيبايي داشته باشد و هم كاربردي باشد. البته دكوراسيون داخلي و معماري داخلي يكي نيستند، معماري داخلي آفرينش فضايي زيبا و عملگرا با توجه به اصول فني و تخصصي و زيبايي شناسي و روانشناسي نسبت به نياز مخاطب است. دكوراسيون داخلي پلي ميان معماري داخلي و طراحي داخلي است. طراح دكوراسيون داخلي فردي است كه طراح با توجه به تخصص و آموزه هاي خود فضا را طراحي مي كند. معماري داخلي فضاي اصلي را طراحي مي كند و دكور كردن آن فضا به عهده طراح داخلي است.

 

 

 

سبك هاي دكوراسيون داخلي

در  طراحي داخلي سبك هاي مختلفي وجود دارد از جمله: سبك مدرن، كلاسيك، مينيمال، رستيك، ژاپني، چيني، ماوريك، مراكشي، مصري، رومي، هندي، يونان باستان، روكوكو، انگليسي، ويكتوريايي، فرانسوي، سوئدي، آرت نوو، آرت دكو، باروك، گوتيك، اوريگامي، سنتي ايراني (رايج دوره قاجار) و دكوراسيون داخلي ايراني مدرن. براي آشنايي بيشتر با انواع سبك هاي دكوراسيون داخلي كليك كنيد

 

دكوراسيون داخلي مدرن

در دكوراسيون داخلي مدرن تمركز بر سادگيست و هرچه وسايل كمتري به كار برده شود و فضا ساده تر باشد جذاب تر است و معمولا از رنگ هاي تيره و سياه استفاده مي شود. به طور مثال در سبك طراحي داخلي مينيمال رنگ هاي تيره ب كار برده شده در يك فضاي روشن فضا را كلاسيك و مدرن مي كند. در طراحي دكوراسيون داخلي مدرن دو اصل زيبا و كاربردي بودن بسيار مهم و اساسي است

 

اصول طراحي دكوراسيون داخلي

درطراحي دكوراسيون داخلي اصولي را بايد در نظر داشت از جمله:

نقشه داخلي بنا، نور محيط، تفكيك پلان ها، پوشش ديواره، سقف و كف، مبلمان و ساير لوازم جانبي و رنگ ها

در طراحي دكوراسيون داخلي و معماري داخلي رنگ ها بسيار حائز اهميت هستند، زيرا از نظر روانشناختي رنگ هاي مختلف تاثيرات متفاوتي بر روح و روان و اعصاب افراد دارند. رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسيم مي شوند.

رنگ هاي گرم باعث افزايش آدرنالين و بالا رفتن فشار خون و درجه حرارت بدن و ايجاد حس گرما مي شوند مانند زرد، قرمز و نارنجي. اما رنگ هاي سرد باعث كاهش ضربان قلب و حس سرما مي شوندمانند سبز و آبي سفيد و كرم.

 

 

تاثير رنگها در طراحي دكوراسيون داخلي

رنگ آبي

آرامش بخش شيك و چشم نواز و جذاب است. البته اگر به درستي و طبق اصول آن استفاده نشود مي تواند حس نااميدي و افسردگي ايجاد كند بنابراين طراحان بايد اين طراحي و تلفيق را انجام دهند و به گونه اي تخصصي از رنگ هاي گرم نيز استفاده كنند.

رنگ سبز

حس رشد و تجديد حيات را به ذهن تداعي مي كند. باعث فعال شدن تفكر و خلاقيت مي شود و بيشتر در محل كار استفاده مي شود و انسان را رو به جلو تشويق مي كند. البته اگر درست استفاده شود باعث مي شود فضايي شبيه جنگل داشته باشيم. بنابراين كار را بايد به دست طراح بسپاريم كه با تلفيق رنگ سبز با رنگ هاي گرم استفاده درستي از اين رنگ در جهت پيشبرد اهداف مي كند.

رنگ قرمز

خاصيت انرژي زايي دارد و رنگ جنب و جوش و تكاپو است. در دسته رنگ هاي گرم قرار ميگيرد. فضا را غني مي كند و باعث گردش خون مي شود. امواج مغزي را بيشتر ميكند و صد البته اگر به جا و درست به كار برده نشود باعث عصبي شدن و ايجاد احساس تشويش مي شود.

رنگ زرد

نماد آفتاب و زنگ تفريح و سرگرمي است. باعث شادي مي شود. ابتكار را تحريك مي كند اما بايد درست و بجا استفاده شود وگرنه باعث عصبي شدن و ايجاد احساس تشويش مي شود.

رنگ قهوه اي

نماد حرفه اي بودن، قدرت و استقامت است و مغز را تحريك مي كند به اينكه توجهي به آن نشود. براي خنثي كردن رنگ هايي كه جلب توجه مي كنند مانند سبز و قرمز انتخاب مناسبي است و با رنگ آبي جلوه را دو چندان مي كند

رنگ صورتي

رنگ صورتي آرامش بخش است به گونه اي كه در بيماستان ها به صورت قابل توجهي استفاده مي شود.

رنگ سفيد

ظاهري تميز و مدرن براي پوشاندن نقايص مناسب است.

رنگ خاكستري

نماد ياس و نااميدي يا بي تفاوتي است بنابراين بايد به صورت تركيبي استفاده شود. در صورتي كه با رنگ هاي ديگر تركيب شود تحريك كننده و اميدوار كننده نيز مي تواند باشد و خستگي چشم و اعصاب را برطرف كند.

 

نماد رنگ ها

به طور كلي هر رنگي نماد مختص به خود را داراست و كاربرد خاصي دارد و اثري خاص و متفاوت از ديگري بر فكر و روان فرد مي گذارد. اگر به گونه اصولي از آن ها در كنار هم استفاده شود مي تواند به زيبا سازي فضا و بالا بردن بازدهي جسمي و روحي كمك كند. شايد از خودتان بپرسيد چگونه مي توانيد اين كار را انجام دهيد؟ نگران نباشيد نيازي به تحصيل و صرف وقت براي جمع آوري اظلاعات نداريد. فضاي خود را به كارشناسان كاشانه مدرن بسپاريد تا در كمترين زمان، بالاترين بازدهي و بسيار شيك و زيبا با تلفيقي هنرمندانه و هوشمندانه از رنگ ها در اختيار شما قرار دهند. براي مشاوره رايگان با مجموعه كاشانه مدرن تماس بگيريد

 

تاثير چيدمان در طراحي داخلي

آخرين و مهم ترين فاكتور در طراحي داخلي چيدمان است. اين مرحله بسيار مهم است زيرا طراح داخلي مي تواند در اين مرحله كم كاستي هاي فاكتور هاي ديگر را جبران كند. چيدمان اثاث اگر به صورت تخصصي و با توجه به اصول زيبايي شناسي و كاربردي بودن انجام نگيرد مي تواند بسيار نا اميد كننده و خسته كننده باشد.

 

اصول طراحي دكوراسيون داخلي در ارتباط با چيدمان

براي مثال هيچگاه قدرت يك نقطه مركزي را در چيدمان نبايد ناديده گرفت. مثلا يك پنجره يا يك شومينه طاقچه دار يك ستون يا نامتعارف بودن يك ديوار كه بايد تمام چيدمان بر اساس آن ها صورت بگيرد. در مورد مبلمان مي توان به اين نكته اشاره كرد كه بايد فاصله معين و خاصي با ديوار داشته باشد.

فضا بايد طوري طراحي و اجرا شود كه براي تعداد زيادي افراد با كوچكي كارآمد باشد به خصوص خانواده هاي ايراني كه اهل مهمان نوازي هستند و اغلب داراي جمعيت بالا هستند. از جمله نكات مهم طراحي دكوراسيون داخلي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. در نظر گرفتن مسير رفت و آمد
  2. استفاده از فرش با ابعاد مناسب
  3. متناسب بودن روشنايي با فضا

و هزاران اصول ديگر.

 

سخن آخر

لازمه دانستن اين كه چطور مي توانيد يك دكوراسيون هوشمندانه و خلاقانه براي منزل خود ايجاد كنيد و فضاي مورد نظرتان اعم از مسكوني، تجاري، اداري، آموزشي و ... زيباترين مكان براي لذت و آرامش شما باشد. دانستن نكات و قوانين دكوراسيون داخلي و معماري است كه ما اين نكات و قوانين را دراختيارتان مي گذاريم البته بايد خاطر نشان كنم كه هيچ فردي بهتر از يك طراح داخلي يا معمار نمي تواند شما را به مقصودتان برساند و در اين راه كاشانه مدرن هم قدم شما در رسيدن به دنيايي زيباست.ب راي اطلاع از آخرين و پايين ترين تجهيزات ارتباطي و امنيتي به فروشگاه اينترنتي كاشانه مدرن (كليك كنيد) سر بزنيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد. 

منبع:  دكوراسيون داخلي چيست؟ | تعريف دكوراسيون داخلي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۹:۲۳ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی