كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

در مقاله راهنماي خريد دوربين مدار بسته مي خواهيم به سوالاتي كه شما در هنگام خريد دوربين مدار بسته داريد پاسخ دهيم تا بسته به نياز خود بهترين نوع دوربين مدار بسته را خريداري كنيد. براي مشاوره رايگان با مجموعه كاشانه مدرن تماس بگيريد تا كارشناسان اين مجموعه شما را در اين راه ياري كنند. در مقالات گذشته به طور جامع دوربين مدار بسته و انواع آن را بررسي كرديم. همانطور كه در آن مقالات اشاره كرديم دوربين مداربسته در زندگي امروز ما كه پر از ناامني و بي اعتمادي است، يك وسيله كاربردي براي بالابردن امنيت است. كاربردهاي دوربين مدار بسته بسيار گسترده است براي مثال براي امنيت يك فضاي مسكوني يا تجاري، كنترل فرزندان و پرستار بچه و نظارت بر پرسنل و بالا بردن بازدهي كسب و كار مي توان از دوربين مداربسته ياري گرفت. در ادامه مقاله راهنماي خريد دوربين مدار بسته با ما همراه باشيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد. 

منبع: راهنماي خريد دوربين مدار بسته | چه دوربين مدار بسته اي بخريم

 

انواع دوربين مدار بسته

به طور كلي دوربين مدار بسته به دو نوع آنالوگ و تحت شبكه IP تقسيم مي شود. در دوربين هاي آنالوگ انتقال تصوير با كابل هاي كواكسيال انجام مي گيرد اما در دوربين تحت شبكه اين انتقال بر روي بستر شبكه و كابل هاي شبكه نظير CAT5 يا CAT6 انجام ميگيرد. هزينه كابل هاي تحت شبكه بيشتر است از كابل كواكسيال و البته كابل هاي شبكه سرعت انتقال بالاتري دارند.

 

دستگاه ضبط كننده

دستگاه دي وي آر وظيفه پخش و ضبط تصاوير در مدل آنالوگ را در دوربين هاي تحت شبكه IP تحت شبكه دستگاه ركور NVR نام دارد) برعهده دارد. مدل هاي مختلف DVR در بازار موجود مي باشد كه قابليت هاي گوناگوني دارند در اين جا به بررسي آن ها مي پردازيم. دستگاه DVR براي ضبط تصاوير نياز به يك هارد اينترنال دارند كه بايد به صورت جداگانه خريداري و در دستگاه قرار داده شود.

دستگاه هاي DVR كيفيت هاي پخش متفاوتي دارند و بسته به دوربين خريداري شده بايد آن را انتخاب كرد به طور مثال اگر دوربين 4 مگاپيكسل خريداري كرديد DVR اچ دي توانايي پخش بالاترين كيفيت دوربين شما را ندارد و شما يك كيفيت تصوير 4 مگاپيكسلي نخواهيد داشت و تصويري به مراتب با كيفيت پايين تر مي بينيد پس بهتر است قبل از انتخاب DVR دوربين هاي مورد نظر را انتخاب كنيد و بهتر است قبل از خريد از كارشناسان اين حوزه مشاوره بگيريد.

امروزه براي دوربين هاي تحت شبكه ديگر نيازي به سويچ براي انتقال تصاوير نداريد و با يك POE مي توانيد دوربين ها را به NVR و براحتي انتقال تصوير را مي توانيد انجام دهيد.

دوربين مدار بسته

دوربين هاي مدار بسته از نظر ظاهري به چند دسته كلي تقسيم مي شوند. دسته اول دوربين هاي دام يا گنبدي شكل هستند كه بيشتر در فضاي داخلي كاربرد دارند.

نوع ديگر آن دوربين هاي بالت هستند كه بيشتر در فضاي بيرون مورد استفاده قرار مي گيرند. در هنگام خريد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد، دوربين ها داراي استاندارد هاي مقاومت در برابر آب و گرد و خاك به خصوص دوربين هايي كه در فضاي بيرون استفاده مي شوند داشته باشند تا در هنگام باران دوربين آسيب نبيند. دسته ديگر دوربين هاي PTZ هستند كه اين نوع دوربين ها قابليت چرخش را دارا هستند در زوايايي معيني توانايي چرخش را دارند.

 

لنز دوربين مدار بسته

كيفيت تصوير دوربين مداربسته، بسته به لنزي كه بر روي آن تعبيه شده است متفاوت است. در دوربين هاي آنالوگ دوربين ها از 1 مگاپيكسل تا 6 مگاپيكسل در بازار وجود دارد كه هر كدام از شركت هاي توليد كننده تكنولوژي خاص خود را دارا هستند كه در مقالات جداگانه به بررسي تخصصي هر كدام يك از آن ها پرداخته ايم. دوربين هاي تحت شبكه IP لنز قويتري گاها تا 8 مگاپيكسل و بالاتر نسبت به دوربين هاي آنالوگ را دارا هستند.

رزولوشن تصوير دوربين ها از كيفيت هاي HD تا 4K در بازار موجود است كه با توجه به بودجه و نياز مي توانيد اقدام به خريد آن ها كنيد. همانگونه كه در بخش DVR ذكر كرديم هنگام خريد سازگار بودن دستگاه DVR و دوربين خريداري شده با هم بررسي شود تا بهترين نتيجه را از سيستم دوربين مداربسته اي كه خريداري كرده ايد ببريد. پيشنهاد كاشانه مدرن به شما براي دوربين هاي بيروني 4 مگاپيكسل و داخلي دوربين هاي 2 مگاپيكسل خريداري كنيد.

 

قابليت ديد در شب

در دوربين هاي مداربسته براي ضبط تصوير در مكان هاي تاريك چراغ هاي LED بر روي دوربين ها تعبيه مي كنند تا دوربين ها در تاريكي مطلق نيز توانايي ضبط تصاوير با كيفيت را داشته باشند. اين قابليت اصطلاحاً ديد در شب گفته مي شود. دوربين ها معمولا همه داراي قابليت ديد در شب هستند. تفاوت آن ها مقدار برد اين چراغ هاي LED است كه تا چه فاصله را مي توان پوشش دهند تا دوربين ها توانايي تصوير برداري از مكان را داشته باشد. اين مقدار برد معمولا از 20 متر شروع مي شود و بسته به چراغ LED دوربين هايي با برد 100 متر نيز موجود است. پيشنهاد كاشانه مدرن به شما اين است دوربين هايي كه فاصله 20 تا 40 متر را پوشش دهد مناسب هستند و نيازي به هزينه اضافي نيست. بردهاي طولاني تر براي موارد خاص مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

قابليت انتقال تصوير

امروزه تلفن همراه و اينترنت جز لاينفك زندگي ما شده و تقريبا همه ما بخش زيادي از نياز هاي روزانه ما با اين دو تكنولوژي انجام مي دهيم. با استفاده از قابليت انتقال تصوير P2P شما مي توانيد با استفاده از تلفن همراه و اينترنت تصاوير دوربين مدار بسته خود در هر زمان و هر مكاني چك كنيد و ديگر لازم نيست به دستگاه دي وي آر مراجعه كنيد و از طريق آن تصاوير را ببينيد.

در هنگام خريد دوربين مدار بسته اين نكته توجه كنيد كه دستگاه ضبط كننده DVR حتما از قابليت انتقال تصوير بر روي بستر اينترنت P2P بهره ببرد. براي انتقال تصوير يا مي توانيد از سرورهاي شركت سازنده دوربين هاي مداربسته استفاده كنيد كه استفاده از آن كاملا رايگان است و فقط نياز به يك اينترنت است. راه ديگر اين است كه شخصا اقدام به خريد IP STATIC از شركت هاي ارائه دهنده اينترنت كنيد كه نيازمند هزينه جداگانه IP STATIC دارد ولي امنيت بيشتري دارد و امكان قطع شدن تصاوير در آن بسيار كمتر است.

 

 

هزينه خريد سيستم مدار بسته

مهم ترين مسئله در خريد سيستم مداربسته مقدار بودجه اي است كه براي آن بايد در نظر گرفت. اگر سري در بازار و سايتهاي موجود زده باشيد متوجه مي شود انواع اقسام برندها اقدام به توليد دوربين مدار بسته كرده اند. در مقاله 10 برند برتر دوربين مدار بسته به بررسي آن ها كرده ايم. برند هاي داهوا، هايك ويژن و هايلوك از برند هاي معتبر در سيستم هاي نظارتي هستند. دوربين هاي اين برندها داراي تكنولوژي هاي جديد و انحصاري خود هستند كه كيفيت تصوير و امكانات بهتري را در اختيار كاربران قرار مي دهند كه البته اين ويژگي ها باعث شده قيمت آن ها بيشتر از برندهاي موجود در بازار شود.

برندهاي ديگر كه به AHD نيز معروف هستند دوربين با كيفيت هاي نسبتا خوبي هستند و قيمت پايين تري دارند و د اراي قابليت هاي نسبتا خوبي هستند حال انتخاب نوع برند ها به شما و بودجه مورد نظر شما بستگي دارد. در كل دوربين هاي تحت شبكه قيمت بالاتري نسبت به دوربين هاي آنالوگ دارند.

 

كلام آخر راهنماي خريد دوربين مدار بسته

دوربين هاي آنالوگ و تحت شبكه هر كدام داراي معايب و مزايايي هستند. از معايب دوربين هاي تحت شبكه قيمت بالاي آن نسبت به دوربين هاي آنالوگ است اما در مقابل كيفيت تصوير بهتري به شما ارائه مي دهند. نكات زيادي در هنگام خريد دوربين مداربسته بايد توجه شود كه بسته به هرد فرد متفاوت است. ما در مقاله راهنماي خريد دوربين مدار بسته موارد اصلي كه در هنگام خريد سيستم مداربسته بايد به آن توجه كنيد را براي شما عزيزان گرد آوري كرديم. براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با ما تماس بگيريد. براي خريد پكيج هاي كامل دوربين مداربسته مي توانيد به فروشگاه كاشانه مدرن سر بزنيد و محصول خود را خريداري كنيد.

براي اطلاع از آخرين قيمت دوربين مداربسته به فروشگاه اينترنتي كاشانه مدرن سر بزنيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: راهنماي خريد دوربين مدار بسته | چه دوربين مدار بسته اي بخريم

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۹:۲۹ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی