كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

يكي ديگر از سبك هاي دكوراسيون داخلي سبك ويكتوريايي است كه به نوعي سبك دكوراسيون كلاسيك است. بر خلاف سبك مينيمال كه ساده است سبك طراحي داخلي ويكتوريايي با شكوه و شلوغ است. البته در طراحي داخلي ويكتوريايي بسيار به هماهنگي و زيبايي توجه مي شود و اين سبك احساس عاشقانه و عرفانه را ايجاد مي كند و تلفيقي از سبك سنتي اروپايي، خاورميانه و آسياست. تاريخچه اين سبك مربوط به نيمه دوم قرن 19 است و نام ملكه ويكتوريا الهام گرفته شده است. در اين سبك تمامي لوازمي كه به كار برده مي شود اعم از مبلمان، پرده ها، فرش ها، كفپوش ها، ديوارها، لوستر و تمامي لوازم ديگر داراي تزيينات بسيار سلطنتي هستند. پرده ها در سبك ويكتوريايي از جنس مخمل اند. چوب هاي استفاده شده در طراحي ويكتوريايي سنگين هستند. به طور كلي به جزييات و ريزه كاري ها در اين سبك توجه ويژه اي مي شود.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: سبك ويكتوريايي چيست؟ | سبك ويكتوريايي در طراحي دكوراسيون داخلي

 

سبك ويكتوريايي الهام گرفته از سبك گوتيك به كار رفته در كليساها و قصرهاي تاريخي است البته رنگ ها در سبك ويكتوريايي با گوتيك متفاوت است.

در طراحي ويكتوريايي نظم و ترتيب بسيار حائز اهميت است و به جداسازي فضاهاي مختلف از يكديگر بسيار توجه مي شود.

در اين سبك اتاق نشيمن كه افراد منزل و مهمان ها در آن جمع مي شوند و سالن غذا خوري از اهميت بالاتري برخوردارند.

با وجود اينكه حدود دو قرن از پيدايش اين سبك گذشته اما هنوز بسياري از مردم در جستجوي شناخت و بكار گيري آن هستند و اين محبوبيت به دليل خصوصياتي مانند شكل خاص ديوارها و تزيينات داخلي در سبك ويكتوريايي است.

 

دكوراسيون فضاهاي مختلف در سبك ويكتوريايي

دكوراسيون اتاق نشيمن ويكتوريايي

براي اتاق نشيمن به سبك ويكتوريايي مبل هاي چوبي با نشيمن گاه هاي عميق در نظر بگيريد، اين مبلمان ها بايد داراي رنگ هاي خنثي مانند خاكستري باشند و نهايتا با كوسن هايي با رنگ هاي گرم به آن كمي انرژي اضافه كنيد، پيانو هم بد نيست در خانه هايي به سبك ويكتوريايي حضور داشته باشد. لوستر هايي پر جزييات و بزرگ استفاده كنيد منظور لوستر ها و چلچراغ هاي پر كار با شاخه هاي زياد و لوكس. از پرده هاي ضخيم وسلطنتي استفاده كنيد

 

دكوراسيون آشپرخانه سبك ويكتوريايي

در اين سبك كابينت ها بلند و نزديك به سقف ساخته و نصب مي شوند. در آشپزخانه از ميز ناهار خوري بزرگ استفاده مي شود. لوازم و اثاثيه موجود در آشپزخانه شيشه اي يا مسي هستند.

 

 

دكوراسيون اتاق سبك ويكتوريايي

در طراحي داخلي ويكتوريايي براي تزيين اتاق ها معمولا از كاغذ ديواري هاي راه راه يا تصاوير گل ها و حيوانات استفاده مي شود. از قاب عكس هاي حكاكي شده بزرگ كه جلوه اي خاص به اتاق مي بخشد استفاده مي شود.

تخت هاي بزرگي در اتاق قرار مي گيرند و بالا و دور تا دور تخت با پرده هاي بلند پوشانده مي شوند. حتما از شومينه در اتاق خواب استفاده شود.

رنگ هاي به كار رفته شده در اتاق خواب هاي ويكتوريايي قرمز، سبز، طلايي، آبي و قهوه اي است

 

سرويس بهداشتي و حمام

در طراحي سرويس بهداشتي و حمام به ويكتوريايي بايد زيبايي، ظرافت و راحتي را مد نظر داشته باشيم در اين سبك مهم ترين نكته استفاده از وان است. روشويي هاي چيني كلاسيك اند. شير آلات و ساير لوازم فلزي از جنس برنج هستند و آن ها را با طلا آبكاري مي كنند و براي ديوار ها و كف از كاشي هاي كوچك و شش ضلعي استفاده مي شود.

سبك ويكتوريايي و فرانسوي هر دو سبك هاي كلاسيك هستند اما در سبك ويكتوريايي از وسايل كلاسيك ببشتر استفاده مي شود و حس غني تري نسبت به سبك فرانسوي ايجاد مي كند.

 

 

ويژگي هاي سبك ويكتوريايي

كيفيت بالا، اعتبار و ارزش بالاي آيتم ها

استفاده از اشيا قديمي و كلاسيك

تلفيقي از چند سبك كلاسيك – چيني – هندي – گوتيك - روكوكو

حضور گل ها و گياهان كه مي توانند موضوعي هم باشند.

 

دكور كردن قسمت هاي مختلف سبك ويكتوريايي

گچبري و قرنيز ديوارها

در طراحي ويكتوريايي از گچبري و قرنيزهاي زيبا با ريزه كاري سبيار و طرح هاي سلطنتي استفاده ميشود.

شومينه

از شومينه حتما در دكور استفاده مي شود و اين شومينه ها در اتاق نشيمن و اتاق خواب قرار ميگيرد. شومينه ها در اين سبك از جنس مرمر ساخته مي شوند.

ديوارها

در سبك ويكتوريايي براي تزيين ديوارها علاوه بر گچ بري و رنگ از كاغذ ديواري هاي بسيار زيبا استفاده مي شود.

پارچه ها

تمامي پارچه هاي به كار رفته در منزل اعم از مبلمان و ساير لوازم بايد متناسب و هماهنگ با كاغذ ديواري استفاده شود.

رنگ ها

در طراحي دكوراسيون ويكتوريايي از رنگ هايي مانند زرشكي، ميشي، قهوه اي تيره، ارغواني و سرميه اي استفاده مي شود.

البته بسته به سليقه افراد منزل مي توان به طور تخصصي و با توجه به مطالبي كه در مقاله رنگ ها در دكوراسون داخلي گفته شد رنگ ها را تغيير داد.

پرده ها و فرش ها

در دكوراسيون ويكتوريايي به دليل اينكه در زمان گذشته نور آفتاب را براي بدن انسان مضر مي دانستد از پرده هاي ضخيم و تيره استفاده مي كردند تا مانع عبور نور شوند. اما امروزه مي توان به گونه اي پرده ها را به كار برد كه علاوه بر متناسب بودن با سبك و سياق ويكتوريايي بتوان در زمان تابش آفتاب از نور طبيعي استفاده كرد.

فرش

در اين سبك مي توان از فرش هاي شرقي در قسمت هاي مختلف مانند اتاق نشيمن و اتاق خواب استفاده شود.

الگو ها

در طراحي دكوراسيون به سبك ويكتوريايي از نقش هاي گل و گياه و جانوان در تزيينات پارچه ها و غيره استفاده مي شود.

مبلمان و ساير لوازم منزل

در طراحي داخلي ويكتوريايي مبلكان بايد داراي پيچ و خم بسيار و داراي دكمه هايي شبيه الماس باشد. همجنين دسته ها و پايه هاي مبلمان بايد حكاكي و تزيين شده باشد.

مجسمه و تابلو

در ديزاين خانه از مجسمه هاي مجلل و نقاشي ها با قاب هاي حكاكي شده و پارچه هاي طرح دار و شيشه هاي رنگي استفاده مي كنند.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: سبك ويكتوريايي چيست؟ | سبك ويكتوريايي در طراحي دكوراسيون داخلي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۹:۱۳ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی