كاشانه مدرن
كاشانه مدرن

سبك كلاسيك مانند معماري كلاسيك داراي عظمت و شكوه است. اگر اين سبك دقيق و طبق اصول و قوانين آن طراحي شود مي تواند ميحيطي دنج، پر از حس آرامش و راحتي را به شما هديه دهد.

معماري كلاسيك از 850 سال قبل از مسيح آغاز شده و در دوران امپراطوري هاي يونان و روم دستخوش تغييراتي قرار گرفته و به طور كلي معماري تمدن غرب مديون دوره كلاسيك يونان باستان است و به آن مي بالد.

در واقع اين سبك همان سبك سنتي غربي است كه مقداري با عصر حاضر در آميخته شده است. طراحي داخلي كلاسيك بسيار پايدار و قابل پيشبيني است و طبق اصول و با نظم اجرا مي شود. بيشتر سبك هاي معماري كه بعد از رنسانس اروپا به وجود آمدند به نوعي معماري كلاسيك محسوب مي شوند.

در ادامه اين مقاله به بررسي فضاهاي مختلف خانه و بررسي اجزاي خانه مي پردازيم پس با كاشانه مدرن همراه باشيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: سبك كلاسيك چيست؟ | سبك كلاسيك در طراحي دكوراسيون داخلي

 

آشپزخانه سبك كلاسيك

آشپزخانه هايي كه به سبك كلاسيك دكور مي شوند طراحي خاصي دارند و بايد به گونه‌اي دكور شوند كه زيبا و باشكوه باشند و بيشتر از رنگ‌هايي مانند سفيد، كرم، طوسي، خاكستري، قهوه‌اي و مشكي استفاده مي شود.

كابينت ها بايد شيك و لوكس باشند و روي درب و نماي آنها كنده كاري شده باشد

گاز، ماشين لباسشويي و ظرفشويي و يخچال به صورت توكار باشد.

رنگ ديوارها با رنگ كابينت و وسايل بايد متفاوت باشد.

به سبك جزيره در آشپزخانه هاي كلاسيك بسيار استفاده مي شود.


اتاق خواب سبك كلاسيك

در طراحي سقف اتاق خواب به سبك كلاسيك از نقش هاي اسليمي استفاده مي شود. پنجره اي در فضاي انتهاي اتاق خواب قرار مي‌گيرد و در نزديك پنجره مبلماني قرار مي دهيم و بعد تخت خواب. براي اتاق خواب از ديوار پوش هاي چرم مصنوعي استفاده مي كنيم. اتاق خواب هاي كلاسيك براي اتاق خواب عروس انتخاب مناسبي هستند. نورپردازي اتاق بايد بسيار ساده در نظر گرفته شود و مي‌توان از آباژورهاي ساده و شيك در كنار مبلمان و تختخواب استفاده كرد و لوسترها نبايد زياد بزرگ باشد. يكي از طراحي هاي جذاب براي اتاق خواب به سبك كلاسيك استفاده از تركيب شيشه و فرفوژه است.

براي طراحي اتاق خواب كودك كلاسيك بهترين رنگ براي دختران صورتي ملايم و براي پسران آبي روشن است كه حس آرامش را نيز به كودك القا مي‌كند.

تخت خوابي كه براي اتاق كلاسيك انتخاب مي شود بهتر است از جنس چوب و منبت كاري شده باشد و رنگ تخت با رنگ اتاق (ديوارها و كف) ست شود.

تخت بايد به گونه‌اي قرار گيرد كه روبروي در نباشد يعني اگر در نيمه باز بود تختقابل مشاهده نباشد و همچنين از قرار دادن وسيايل بيش از حد خودداري كنيد. شرط كلاسيك بودن سادگي و خلوت بودن اتاق است پس تا جايي كه امكان دارد از چيدن وسايل اضافه در اتاق خودداري كنيد.

در سبك مينيمال، سبك مدرن و سبك ويكتوريايي ميز حتما در كنار تخت قرار مي‌گيرد اما در طراحي كلاسيك ميزهاي كنار تخت هميشه استفاده نمي‌شود و بسته به سليقه صاحبخانه براي افزايش ظرافت مي توان از آن ها استفاده كرد.

براي كفپوش از پاركت كه امروزه بسيار پرطرفدار است و عايق صدا و حرارت هستند و ظاهري شيك و زيبا دارند استفاده ‌شود و تا حد امكان فرش نباشد.

 

 

سرويس بهداشتي سبك كلاسيك

در طراحي سرويس هاي بهداشتي به سبك كلاسيك بيشتر از متريال هاي طبيعي مانند كابينت، كف و ديوار هايي از جنس چوب يا سنگ هايي مانند مرمر و گرانيت استفاده مي شود. رنگ هاي مورد استفاده در سرويس بهداشتي كلاسيك معمولاً شيري، سفيد و قهوه اي هستند و آينه هايي با قابهاي فلزي و شيرآلات فلزي شيرآلات و قاب آيينه ها بايد يك رنگ و ست باشند. كابين هاي دوش شيشه اي و وان ها را جنس سنگ گرانيت و مرمر و روشويي ها را جنس چوب انتخاب كنيد. همچنين حمام بايد پنجره داشته باشد و نصف پنجره در كابين دوش قرار بگيرد. نكته اصلي اين سبك كه همشيه و در همه فضاها بايد رعايت شود بايد تقارن و نظم بصري رعايت شود. پس در ديزاين خود تقارن را فراموش نكنيد.

 

 

سقف و ستون در طراحي كلاسيك

در تمام سبك هاي كلاسيك ستون سازي نقش اساسي دارد. سه نظام اصلي ستون سازي عبارت اند از:

1. دوريك

2. يونيك

3. كورتني

ساختمان هايي كه به سبك كلاسيك اجرا مي شوند، حتما در ورودي خود داراي ستون هاي بلند هستند.

ستون هاي بلند نيازمند سقف هاي بلند هستند بنابراين در طراحي داخلي كلاسيك سقف را بلند ميسازند. سقف و ستون ها گاهي داراي گچبري هستند. در طراحي كلاسيك جنس كف از سنگ يا چوب است و سطحي بزرگ و يك دست دارد.

 

مبلمان سبك كلاسيك

در طراحي داخلي كلاسيك از مبلمان استيل استفاده مي شود و همچنين يك فضاي جداگانه براي ميز ناهارخوري در نظر گرفته مي شود كه در آن فضا علاوه بر ميز ناهارخوري يك بوفه يا ويترين قرار مي گيرد كه ظروف غذاخوري را در داخل بوفه مي چينند. ظروف و وسايل اصولا از جنس چيني، نقره يا شيشه هستند كف با طرح هاي گل و گياه مزين شده اند.

 

نورپردازي

در اين سبك از لوستر ها و نورپردازي هاي سنگين و كلاسيك استفاده مي شود. جنس لوستر ها برنجي يا بلورين هستند. از آباژور نيز در كنار مبلمان و ميز ناهار خوري استفاده مي شود و همچنين در كنار آيينه ها و كنسول ها از لوسترهاي ديواركوب استفاده مي شود در اين سبك لامپ سقفي نيستند و بايد از لامپ هاي ديواري استفاده كنيد.

 

رنگ ها

در طراحي كلاسيك از رنگ‌هاي زنده و برگرفته از طبيعت استفاده مي شود مانند آبي سير، قهوه‌اي، قهوه اي مايل به قرمز، زرد، سبز و علاوه بر اين رنگ ها از رنگ سياه براي تكامل و تمركز المان هاي خاص استفاده مي شود به طور كلي طراحي كلاسيك به سبك رنگ هاي غني و فاخر معروف است.

رنگ ها در طراحي كلاسيك نجيب و آرام هستند. اگر ديزاين خانه شما سبك كلاسيك است، از رنگ هاي تند و زننده استفاده نكنيد بلكه با رنگ هاي نرم و گرم آرامش خاص اين سبك را به منزل خود هديه دهيد.

 

براي مشاوره رايگان با كارشناسان كاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگيريد.

منبع: سبك كلاسيك چيست؟ | سبك كلاسيك در طراحي دكوراسيون داخلي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۱:۳۴ ] [ كاشانه مدرن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی